Marketing
Categorie: Financiële dienstverlening
Strategie: On-Page SEO
Saillant is een landelijk opererende bewindvoerder. Naast bewindvoering kan men er ook terecht voor mentorschap, curatele en schuldhulpverlening. In het verleden is er veel gebruik gemaakt van Google Ads, maar de kwaliteit van de leads was niet zoals gewenst. Al snel bleek dat organische leads van hogere kwaliteit waren waardoor Saillant in mei 2020 Talkpixels heeft ingeschakeld met de wens de organische posities te verbeteren.
Om ervoor te zorgen dat Saillant beter zichtbaar werd in Google voor de zoekwoorden die voor het bedrijf belangrijk zijn, hebben we gefocust op de diensten-pagina’s en locatie-specifieke pagina’s. Met andere woorden, we zijn aan de slag gegaan met on-page SEO. We hebben ervoor gezorgd dat de website pagina’s rijke, waardevolle content bevatten, wat een stimulans is voor Google om de pagina’s hoger te laten ‘ranken’ in de zoekmachine.
We hebben de diensten-pagina’s uitgesplitst en voorzien van rijke content. Hierbij is gefocust op de volgende pagina’s:
Stuk voor stuk targeten we hiermee belangrijke zoekwoorden voor Saillant. De posities voor de zoekwoorden zijn hierdoor sterk verbeterd, waardoor de klant meer websiteverkeer genereert via deze belangrijke zoekwoorden.
Om aan de lokale vindbaarheid te werken hebben we diverse locatie-specifieke pagina’s gemaakt die zich richten op een van de thema’s/diensten. Enkele voorbeelden zijn:
Dit zorgt ervoor dat de klant landelijk beter vindbaar wordt, omdat voor elke locatie een pagina is aangemaakt en vervolgens is geoptimaliseerd. Dit komt de lokale SEO ten goede.
De diverse SEO-werkzaamheden voor Saillant hebben ervoor gezorgd dat we een aanzienlijke traffic stijging hebben kunnen realiseren, alsmede een stijging in de posities in Google. Naast verbeterde zichtbaarheid en naamsbekendheid leverde het SEO-werk meer websiteverkeer op en dus meer potentiële klanten.
Op de afbeelding hierboven is te zien hoe gedurende de start van het project de website steeds beter zichtbaar werd voor belangrijke zoekwoorden. Waarbij te zien is dat vanaf begin 2022 de gele lijn - zoekwoorden in de Top 3 van Google - toeneemt.
Oude situatie
Website traffic ten tijde van de start van het project:
~150 bezoekers vanuit Google per maand
Nieuwe situatie
~800 bezoekers vanuit Google per maand.
Bovendien converteert gemiddeld zo’n 3% van de organische traffic (website bezoekers vanuit Google). Concreet betekent dit dat de SEO inspanningen gemiddeld zo’n 24 kwalitatieve leads per maand opleveren.
Daarnaast is er nog meer potentie voor Saillant om te blijven groeien. Onze SEO-aanpak richt zich hierbij o.a. op het targeten van long-tail keywords, kennisbank-artikelen en linkbuilding.
Benieuwd welke SEO-kansen er voor jouw website zijn? Neem vrijblijvend contact op.
Wij zijn je graag van dienst bij ons op kantoor in Opmeer. Laten we je project bespreken.